Weer wat ervaringen erbij - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aukje Kemenade - WaarBenJij.nu Weer wat ervaringen erbij - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aukje Kemenade - WaarBenJij.nu

Weer wat ervaringen erbij

Door: Aukje

Blijf op de hoogte en volg Aukje

25 Oktober 2016 | Suriname, Paramaribo


Lieve vrienden, vriendinnen en familie !!!

Zo het is weer een tijdje geleden dat ik iets op me blog heb geschreven. Dus bij deze, ga er maar even voor zitten want er is weer vanalles gebeurd. Ten eerste mijn been is weer helemaal genezen gelukkig!!!

2 weken geleden ben ik naar voltsberg en de ralleigh vallen geweest. Niks vermoedend ben ik die bus weer in gestapt om vervolgens weer 4 uur lang over een hobbel weg te rijden ( en met hobbel weg bedoel ik echt echt hobbel weg. Niet zoals in België) na de busrit mocht alles weer uitgeladen worden om vervolgens alle spullen over 2 boten te verdelen. Maar voordat wij de boot mochten instappen zijn we door een klein traditioneel dorpje gelopen waar mensen nog leven zoals in de oertijd. Dit was bizar om te zien dat hun ondanks zo weinig te hebben toch heel gelukkig kunnen zien. Wat voor mij op dat moment ook gelde want er zat een aap op mijn schouder. Deze aap was bij mensen geboren en zit daar helaas aan een ijzeren ketting vast. Voor de mensen in het dorpje is het heel normaal omdat dit hun huisdier is. Tegenlopend naar de boten ging onze reis verder.Vanaf nu begon een tocht van 3 uur op een houten plankje over een rivier. Je snapt natuurlijk wel dat ik werkelijk waar een houten reet had gekregen maaaar wel hele mooie vogels voorbij heb zien vliegen. Na de boottocht kwamen op een eiland aan waar allerlei hutjes en hangmat kampen stonden Ooh!! En niet te vergeten heeeeel veel doodshoofdaapjes. So cute!! Na aankomst was het al redelijk donker geworden dus zaten wij met zijn alle aan tafel op het eten te wachten. Helaas ging het op dat moment niet helemaal goed dus heb ik even een klein sprintje naar de wc getrokken. Nadat ik een klein beetje had gegeten voelde ik me al iets beter maar nog niet top fit om met de groep een nachtwandeling te maken op zoek naar vogelspinnen. Al vond ik dat helemaal niet erg want zoals in mijn vorige blog zijn het niet mij beste vrienden. Voordat ik het wist had de gids er al 1 bij ons hutje gevonden. Op dat moment heb ik heel even de moed bij elkaar geraapt en heb ik hem even vast gehouden. Nu ik dit aan het typen ben zit ik alweer te lachen want de foto's die zijn gemaakt waren echt te grappig. 1 tje kun je terug vinden bij de foto's (dit is de minst erge kun je na gaan hoe erg de andere waren Hahahah) Na een nachtje begon de nieuwe dag, wij gingen de voltsberg beklimmen. Ik had echt geen idee waar ik aan begon. Na 2 uur door de bloedhete jungle te lopen met een zware rugzak en 10 liter zweet kwijt kwamen we op een open plek waar je van afstand de berg kon zien. Uuuuh hoe kun je daar opkomen dacht ik bij mezelf. Achja gewoon doorlopen maar. Na een half uur verder de jungle in zijn gelopen kwamen we bij de berg aan. Werkelijk waar zijn we met handen en voeten deze belachelijk stijle berg opgelopen. Om de 5 of 10 meter moest je wel even stoppen om weer bij adem te komen want dit was echt heel zwaar en die zon van 35 gr maakte het er ook niet makkelijker op, maaaaaar we hebben het gehaald !!! Dit was wel echt een adembenemend uitzicht en de moeite waard. Na een half uur op de berg begon onze toch van 4 uur terug. Mijn god zeg, hier kwam echt geen eind aan iedereen was helemaal kapot en had pijnlijke voeten=
gelukkig zijn we ook weer terug gekomen en hebben we heerlijk gechilld in een klein watervalletje.
Dag 2 de ralleigh vallen. Met de boot zijn we naar een ander eiland gevaren om daar weer een jungletocht te starten om bij de grote waterval te komen. Dit was gelukkig maar een klein uurtje en ondertussen kregen we heel veel informatie over bomen, planten en dat soort van de jungle. Echt leuk om te weten anders was je er zo voorbij gelopen. Ook hadden we een hol gevonden van de meest giftigste vogelspin die er maar bestaat. ( gelukkig was hij niet huis hahaha) na onze jungle tocht zijn we bij de waterval uitgekomen. Dit is niet z'n hoge waarbij het water naar beneden valt maar een hele brede en lange waterval. Hier hebben wij van het mooie uitzicht en water genoten.
Op de terugweg door de jungle was de vogelspin wel thuis oooooh my god hier had ik toch wel echt schrik van om voorbij te lopen maar ik leef nog haha.Na deze tocht begon onze reis naar huis alweer. Alle spullen in de boot en weer 3 uur varen en 4 uur in de bus.
Zo dit was me een tripje wel hoor maar alles is hier de moeite waard om te doen.

Verder heb ik nog een kleine trip met onze huisbaas en het hele huis gemaakt. Op een grote boot zijn we op de surinaamserivier dolfijnen gaan spotten,daar zitten er echt heel veel, super gaaf natuurlijk, verder zijn we door gevaren naar een plantage waar we een rondleiding hebben gekregen en kaaimannen en schildpadden mochten vast houden (ze waren gewoon klein Don't worry). Hierna zijn we doorgevaren naar braamspunt ( zoek maar even op waar het ligt kan het niet goed uitleggen haha) dit eiland leek echt op een stuk van pirates of the carebien zo mooi. Hier hebben we naar zonsondergang gekeken en in de atlantici oceaan gezwommen. Een heerlijke dag dus weer gehad. De dag daarna was een hele spannende dag voor mij want mijn lang gekoesterde droom kwam tot werkelijkheid. Ik heb een paardrijles gehad ik Paramaribo joehoeeee!!! Dit stond namelijk op mijn Bucketlijst. Ik heb echt genoten die dag en zal hem ook niet snel vergeten.
Om ons weekend goed af te sluiten zijn wij zondag naar overbridge geweest. Dit is een resort met (zwembad/rivierwater) waar je lekker kunt chillen en genieten van de zon.

Verder dans ik nog 2 keer per week salsa met een paar huisgenoten. We zijn nu op de helft van de lessen maar het ziet er al echt goed uit.

Terwijl ik dit aan het typen ben lig ik heerlijk in de zon aan een prachtig mooi en luxe zwembad van een hotel waar pap en mam gaan slapen als ze hier zijn. Hebben die even geluk dat ze goeie keus hebben gemaakt ;)

Lieve Hollanders ik wens jullie nog een fijne dag toe en let op! kleed je goed aan he want het is koud in Nederland hoorde ik.

Groetjes van deze bakra met 35gr hihi

  • 25 Oktober 2016 - 14:12

    Thea:

    Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen, erg leuk zoals je alles beschrijft

  • 25 Oktober 2016 - 17:14

    Ton:

    Eindelijk weer een leuk verhaal. lijkt daar bijna net zo leuk als hier :-). Geniet er nog van kaaskop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aukje

Voor 3 maanden in Suriname voor vrijwilligerswerk. In een weeshuis met kinderen die zijn mishandeld en misbruikt

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 6476

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 26 November 2016

Suriname

Landen bezocht: