Hallo Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aukje Kemenade - WaarBenJij.nu Hallo Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aukje Kemenade - WaarBenJij.nu

Hallo Suriname

Door: Aukje

Blijf op de hoogte en volg Aukje

06 September 2016 | Suriname, Paramaribo

Hee hoi Allemaal,

Hierbij mijn eerste reis verslag. Ik ben hier niet heel goed in hihi maar ik doe me best :).


Nou daar ging ik dan. Naar een hele rustige week ging ik dan echt naar Suriname. Het afscheid viel me iets zwaarder dan verwacht, en toen stond ik er opeens alleen voor..... Ja snik snik met me ziel onder me arm ging ik opzoek naar de gate.
Nou met me flesje water die ik net had gekocht ging ik zit. Nog geen minuut later word ik aangesproken door een oudere getinte man met de vraag hoe het met me is en wat zijn naam is. Ik had Wim een oudere man uit Suriname die met pensioen is ontmoet. God wat was ik blij dat ik hem de vragen van het lijf kon stellen. Samen zijn we gaan boarden en hebben we ieder ons eigen plekje gezocht.

En ja hoor Aukje zit in het midden langs een Surinaamer die gehandicapt is.... En nou niet heel erg fris ruikt. Maaaar hij vond het niet fijn dat mensen elke keer bij hem voorbij kwamen dus hij mocht ergens anders zitten. ( best wel heeeeel erg fijn ).

De vlucht is verder heel voorspoedig verlopen en het vliegtuig eten was fantastisch.....
Aangekomen in Suriname kreeg je zoals gezegd echt een warme deken over je heen als je het vliegtuig uitstapte. Door de paspoort controle en hup de taxi in naar het uit.
Helaas had ik het slechte weer uit Nederland meegenomen want de hele taxi rit regende en onweerde het. Ik had geen flauw idee wat ik moest verwachten en waar ik heen ging. Eenmaal aangekomen in Paramaribo word ik afgezet bij het "guesthouse" waar Barbara ( mijn contactpersoon) al op me zat te wachten. Van haar en de huisbaas kreeg ik een rondleiding. Het was nou niet echt bepaald schoon en ook niet echt groot. Om heel eerlijk te zijn dacht ik bij mezelf what the hell ben ik beland dit vind ik echt niet leuk. Maar goed door even te kletsen met een huisgenoot die toevallig thuis was voelde ik me al mee op me gemaakt en nam hij me mee naar een bar van een man die hier ook woont daar zat namelijk nog een huisgenoot. Ik voelde me al een stuk meer op me gemaak in dit land.

Dag 2: samen met Rosanne ook een meisje van dezelfde organisatie werden we opgehaald door de taxi en naar Tariek gebracht die onze fietsen had en met ons in de stad ging fietsen het is btw 35gr hier dus lekker fietsen was niet verkeerd maar ging vooral niet stil staan want dan brak het zweet je uit. Nou heel de stad z'n beetje wel gehad en terug naar huis om even uit te puffen. Ik dacht dat ik er misschien aan moest wennen maar dat hier alles op zijn gemaak gaat bevalt me eigenlijk best wel prima hahaha. Savonds wilde we met huisgenoten een ene soep graan halen wat typisch Surinaams is maar helaas was het tentje dicht ( zondag hè ) dus zijn we maar bij een soort gelijke macdonalds beland alleen dan op zijn Surinaams. Ja tja eten was eten.

En dan nu is het dag 3 ik was al lekker vroeg wakker heb me bikini aangetrokken ben gaan ontbijten en zit nu op Rosanne te wachten tot ze wakker is. We zijn vandaag nog vrij dus wilde vandaag ergens lekker gaan zwemmen.

Ohja ik heb denk ik al 20 muggenbultjes super fijn.... Not
Nou tot snel dan maar weer. Ik ga me best doen om de komende 3 maanden jullie op de hoogte te houden.

  • 07 September 2016 - 22:10

    Hans:

    Hè Auk,
    Heerlijk om te lezen dat je het Surinaamse ritme al gewend raakt.
    Een prachtige excursie voor de boeg komend weekend, geniet er maar van.
    Laat weten wat voor ervaring dat zal zijn.
    Heel veel plezier en goed werk volgende week met de kinderen.
    Pap.

  • 08 September 2016 - 19:05

    Dimmy:

    Lieve Auk,

    Wat leuk om zo op de hoogte gehouden te worden van jou avonturen daar!
    Je gaat een super leuke tijd tegemoet zo te lezen.
    Ik mis je natuurlijk ontzettend. Maar fijn om van je te horen!!
    Ga lekker genieten daar de komende maanden!

    Xxx
    Dimmy

  • 12 September 2016 - 15:18

    Carla:

    Hey Aukje,

    Leuk om te lezen, en ja alle begin is moeilijk he.
    Maar fijn om te horen dat je je al een klein beetje op je gemak begint te voelen.
    Zet hem op en geniet!!
    Liefs Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aukje

Voor 3 maanden in Suriname voor vrijwilligerswerk. In een weeshuis met kinderen die zijn mishandeld en misbruikt

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 6480

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 26 November 2016

Suriname

Landen bezocht: