Feest feest feest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aukje Kemenade - WaarBenJij.nu Feest feest feest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Aukje Kemenade - WaarBenJij.nu

Feest feest feest

Door: Aukje

Blijf op de hoogte en volg Aukje

13 November 2016 | Suriname, Paramaribo

Fawaka allemaal?? ( alles goed met jullie ?)

Wat vliegt de tijd toch voorbij hè ! Nog 2 weken en dan vlieg ik helaas alweer naar huis :( ik ga me tijd hier nog optimaal benutten.

Zo, nu even een terug blik op mijn afgelopen weken. Zoals jullie waarschijnlijk weten ben ik ondertussen alweer een jaartje ouder ( niet dat ik daar volwassener op ben geworden hahahaha). Maar fijn. Ik had de vrijdag voor mijn verjaardag met 3 vriendinnen afgesproken om gezellig te gaan eten ter eren van mijn verjaardag en het afscheid van een vriendin die naar huis vloog. Er werd verteld dat wij gezellig naar zusenzo gingen om te eten en te borrelen. Halve wegen de taxi rit werd de taxi opeens stop gezet en kregen Nathalie en ik een blinddoek om. Hahahaha whaaaaat gaat hier gebeuren hier hou ik echt niet van. Nou ja met die blinddoek om werden we ergens afgezet en toen we mochten kijken waren we bij een café waar al onze huisgenoten stonden en riepen VERASSING !!!!!!! Oh my god wat was dit toch lief. Ze hadden zelfs mijn ouders op Skype die klaar zaten om met mij te proosten. Nou je raad het natuurlijk wel dat ik weer stond te janken haha. Ah goed gezellig gebbqd en gedronken met deze lieve schatten.

De dag erop ben ik samen met wat vrienden naar nieuw Amsterdam geweest om daar een bezoek te brengen aan het openlucht museum over de slavernij en oorlog. Wisten jullie trouwens dat Suriname een hele grote bijdrage heeft geleverd aan Nederland tijdens de 2de wereld oorlog.... Nee hè dat wisten jullie vast niet hihi. In het museum hebben we lekker rond gelopen en bijzondere dingen gezien zoals de gevangenis van de slaven, erg indrukwekkend. In de avond was er een Halloween party in een club dus aangezien ik op halloween jarig ben zijn we daar met een paar huisgenoten heen geweest. Als klapper op de vuurpijl kwam ook nog eens een optreden van gaaaassssssss ( ken je ze niet dan informeer me even ) wat hebben we gedanst en lol gemaakt met zijn allen, wederom weer een fantastische avond. Je kunt je natuurlijk wel bedenken dat ik zondag goed brak in me nest heb gelegen om maandag mijn echte verjaardag te vieren. Op het kindertehuis heb ik samen met een kindje die ook jarig was mijn verjaardag gevierd. Uitgebreid werd er gegeten en samen hebben we de taart met kaarsjes uitgeblazen. Ik kan je vertellen dat dit een heel speciaal gevoel gaf en ik deze verjaardag nooit meer ga vergeten. Ik ben erg dankbaar dat ik het zo heb mogen vieren. Zo zie je maar van elk moment moet je 100% genieten want het is zo weer voorbij ( weer een wijze les van mij hihi)

Ondertussen zijn mijn ouders afgelopen dinsdag aangekomen in Suri. Jeeeej ik was blij om ze weer te zien maar het voelde heel vertrouwd om ze hier te hebben. Ik heb ze meteen meegenomen naar mijn favo restaurant waar ik al eerder over vertelde. Natuurlijk waren ze het met me eens dat het eruggg lekker is.

Kijk als je in Suri bent moet je natuurlijk ook het binnenland in om het echte leven mee te maken. Zo heb ik ze afgelopen donderdag meegenomen naar bigi pan. Dit ligt in het district nickerie. Eerst met de bus en daarna met een boot kwamen wij aan op een heel groot wateroppervlak waar een paar huisje in het water stonden. Jup hier gingen wij slapen, na dat we de spullen hadden geïnstalleerd in het hutje zijn we weer de boot in gegaan om naar een hele grote groep flamingo's te kijken. Wauww nooit geweten dat die beesten zo mooi waren. Naast de flamingo's zaten er ook rode ibissen deze zie je op de foto's. Na een hele wilde nacht vol onweer, storm en regen stond ik weer fris en fruitig op ( uhuuuum geen oog dicht gedaan ) Na het ontbijt zijn we de boot in gestapt om vissen uit het net te halen, jaja ik heb het ook gedaan hahahaha. Helaas zijn we in de middag weer terug naar de bus gevaren om de terugweg in te zetten want jaaaa de volgende dag had ik alweer een nieuwe trip staan om de brownsberg te beklimmen en de watervallen te zien.
Hahahah nou geloof mij ik heb weer goed gevloekt en zit nu met spierpijn hier te kijken maar het was de moeite waard.

Zo ik ga nu weer verder genieten van de zon en het zwembad waar me ouders verblijven..

Bye bye friends!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aukje

Voor 3 maanden in Suriname voor vrijwilligerswerk. In een weeshuis met kinderen die zijn mishandeld en misbruikt

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 6484

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 26 November 2016

Suriname

Landen bezocht: